tirsdag den 15. maj 2012

Laura 23 måneder


Nu er sommeren snart på vej, i hvert fald i følge kalenderen. Nu har vi nemlig sendt invitationerne til Lauras 2 års fødselsdag. 2 år - hvor blev de lige af. Men når jeg kigger på Laura og lille Rosa på snart 3 måneder, som vi besøgte her i weekenden, kan jeg virkelig godt se, at Laura ikke er nogen lille baby mere, men en stor selvstændig pige som har sine egne meninger om tingene. Laura taler rigtig meget nu, og siger mange forståelige ting til os. Hun elsker at synge ”Hjulene på bussen”, ”giraffen Gumle” og ”Vi trækker skuffen ud, vi skubber skuffen ind…” Jeg kan høre mig selv i Laura, tit hvis jeg ikke lige forstår hvad hun siger, og jeg så til sidst forstår hvad hun siger, siger jeg ”nåååh okay”… Det er hun også begyndt at sige til mig, når jeg siger noget til hende. Laura kan også finde på, at sige ”så” til mig, når vi er på vej ud af døren. Eller ”sådan”. Det siger jeg vist lidt for megetJ
Vi taler også meget om, om vi skal cykle i vuggestue eller med bilen, så siger hun ”vi ska’ cykle”.
Hun er også rigtig god til at huske, hvis hun har slået sig, så kan hun sagtens huske hvad der er sket og hvor det er sket henne – fx med hendes fingre, som hun slog over i vuggestuen eller hendes fod – hun tabte en bog ned over foden hjemme hos mormor og fik et blåt mærke.
Hun kan også sagtens huske, at vi har været ude og køre med bussen og besøgt mormor på hendes arbejde.
Laura siger stort set alt, eller hun forsøger i hærdigt og hun er dygtig og vil rigtig gerne. Hun har en lille gravhund, som hedder Lappi og alle hendes legeheste hedder selvfølgelig Darwina.
Hele denne holder Laura og jeg ferie, og vi hygger os, selv om hun er lidt snottet og startede med høj feberL Øv øv… I dag har Laura og jeg bagt gulerodskage til i morgen, hvor vi får besøg af Louise og Anders.






Kortet fra min søde pige.

Det har også været Mors dag siden sidst. Laura havde vidst fået lidt hjælp af hendes far. Jeg har fået det fineste kort, der stod bl.a.: "En dag tilegnet den bedste person i verden. Hende som giver tryghed og støtte gennem hele livet". Jeg skal sammen med min mand ud og spise sushi i København, og hun har også selv sørget for barnepige, det er da en skøn og værtsættende gave. Tak søde Laura og Lauras far. Laura er verdens dejligste pige!

Ingen kommentarer: